Dagens arbetsinsats

Idag hade jag en dag då jag fick för mig att hitta på en massa saker.
 
Först började jag med att lägga ett täcke iblöt, skurade och hängde upp det sedan. Det bästa men det var att det var den näst sista täcket! och att där äntligen börjar bli ordning och reda i sadelkammaren.
Täcket som jag tvättade idag
 
Under tiden täcket låg i blöt, han jag tvätta transporten både in och utvändigt. Det blev en väldig skillnad, men det blev ändå långt ifrån ren. Men som sagt den är mycket vitare och finare nu. Det gäller att passa på när det är fint väder och det torkar hyffsat ute än.
Rentvättad transport. Glasfibern där uppe blev inte renare än vad den är på bilden och när man ska tvätta den sticker man sig hela tiden. Den gången transporten ska vara riktigt fin får vi helt enkelt måla om taket på insidan i den!
 
Transporten tvättas som allt annat på detta stället förhand, primitivt. Enl pappa förstör det transporten att tvätta den med högtryckstvätt. Jag tyckte att jag kunde spola av den med slangen invändigt, men fick tom tvärt nej för det. Så jag skar mig på fingret istället när jag skulle försöka få transporten ren.
 
I morgon är planen att försöka tvätta lite i stallet och damsuga taket, återstår att se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0