Dagens träning

Med på träningen idag var både mamma och pappa. Detta på grund av att pappa hade i uppdrag av Maria att såga några saker som ska stå under hinderna. Dem ska användas på hemmatävlingarna nästa helg och då måste jag ta kort på de och visa er. Jag kunde ju inte ta kort som dem såg ut nu halvfärdiga.
 
Åter till hoppträningen som mycket bestod i att Maria skulle se till att hindersakerna blev som dem skulle bli också. Så träningen drog ut lite på tiden (som vanligt.. inte mig emot). 
 
När Cola blev lite haltrött tryckte hon ut högerbogen och bara kastade sig åt höger, jag fick verkligen jobba henne där. Sen började vi hoppa och i början gick det bra, sedan när det blev lite större hinder och Cola blev tröttare gick det inte alls bra. Det som hände är precis det som händer på tävling, så det känns ändå skönt att hon gör samma sak på träning.
 
När man vänder upp på hindret då så går hon "på tomgång", jag får helt enkelt inte fart på henne och när vi kommer fram till hindret "går jag före henne" och det blir kaus och hindret trillar.
 
Det var precis det som hände på helgens tävling som jag var mycket besviken efter, både på mig och Cola. Cola har ändrat sig massor och då är det inte lätt att lära sig hitta alla knappar för att det ska bli så ultimat som möjligt.
Bild från Eslöv, där frambommen trillar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0