Tävling igår

Igår var jag och Cola iväg och tävlade i Trolleholm.
 
Hoppade två 1,20, första klassen var nog den svåraste 1,20 vi ridit tillsammans. Många relaterade avstånd till nästan alla hinderna och först en oxer och sex galoppsprång fram till trekombinationen. Cola var super fin, jag tabbar mig lite på de lägsta enklaste räcket på banan som såklart faller ner i marken.
 
I andra 1,20 var Cola jätte fin, fram till dem 4 sista hinderna, hon börjar med att riva två, för att sedan nolla och överhoppa sig en massa på dem två sista. Mjölksyran och värmen gjorde sitt där. Hon var ialla fall super fin.
 
Till skillnad från förra helgen då jag var jätte besviken på både mig och Cola, så gick det riktigt bra denna helgen! de gick kanske inte jätte bra reslutatmässigt men känslan var super, bara några så missar och Cola blev lite trött i andra.
 
I morgon hade jag tänkt att om vädret tillåter åka till och hoppa Tarisen lite på bortaplan. Hon har bara gått hemma på vår bana eller på vallen sedan i Mars. På tiden att hon kommer ut lite nu. Tarisen har ju haft en lång, envis bronkit (hosta) som inte ville ge med sig som hon är frisk från nu.
Sist Tari hoppade i Ängelholm i mars. Foto: Isabell Premfors

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0