Våra nätter i Tingsryd

Cola hade det nog betydligt lugnare på nätterna än vad vi hade det i Tingsryd i helgen.
 
Vi hade hyrt en stuga på Campingen alldeles intill tävlingsplatsen, super bra att bo nära hästarna och ha koll på dem riktigt ordentligt. Det var samma stuga som jag har bott i två gånger tidigare när jag varit på samma tävlingsplats en gång med Athos och en gång med Tarisen.
 
I vår stuga kom vi första kvällen på att vi hade en liten ofrivillig nattlig kompis tillsammans med oss i stugan. Sent på kvällen praslade det till regällt och man hörde hur något sprang uppe mellan inner och yttertaket. Sen sent på kvällen öppnade jag skåpet under vasken, det var där det lät ifrån, där satt en liten mus på kanten till sophinken, så jag satt och tittade på den en bra stund och den var inte rädd för mig..
Stugan
 
Den förstörde hela min natts sömn den natten, nästa natt också. Vi var i receptionen och sade till om musen och sa att vi ville ha en musfälla, då fick vi bara gift från Antisimex. För det första så lägger man inte gift inomhus, då det gör att musen går och dör i tex en vägg och det sedan luktar vidrigt. Men men, det är väl inte vårt problem.
Här bodde musen, man ser den svarta lådan med musgift

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0