Gårdagens tävling i Åstorp

Igår var det dags för sista starten som Youngrider i Åstorp, även årets sista start.
 
1,10 - 0+4 fel
Allting flöt på väldigt bra, det gick ovanligt bra på framhoppningen och även inne på banan, hon var dock lite nonchalant och var i något hinder i grunden. Sen i omhoppningen på en linje fick jag lite för mycket fart och han inte räta upp mig så mycket som jag borde så då trillade frambommen på oxern.
 
1,20 - 4 fel
Cola hoppade bra på framhoppningen denna klassen med, hade ibland lite dålig bjudning i svängen och inte henne helt rak, men annars gick det bra där med. Sen inne på banan blev det en konstig väg till första hindret, det stod aldeles för många hinder i vägen på vägen till första hindret, blev ett lite konstigt språng där. Annars hoppade hon klockrent och alla linjer stämde hur bra som helst till det tredje sista hindret, en oxer ur sväng. Där tappade vi galoppen och jag trodde att Cola skulle ta ett galoppsprång till men hon hoppade av och bakbommen trillade ner. Retligt, men hon hoppade fint annars!
Ett stort språng på en oxer i Perstorp för ett par veckor sedan.
 
Cola har verkligen utvecklats massor på de sista starterna, nu känns det verkligen som vi är på väg i rätt riktning igen och hela banan trillar inte längre...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0