Julledigt eller?

Min och Curres jullediget tog slut innan den han börja kändes det som? Idag tränade jag honom igen, lika bra att köra hårt nu när mamma är lite ledig och vi kan åka iväg och träna.
 
Träningen idag bestod mest av att försöka få honom att vara lugn, inte lägga i turbon och springa alla världens väg. Han skulle helt enkelt lyssna på mig och när han inte lyssnar på mig så svänger jag honom på en liten liten volt så får han galoppera där tills han tröttnar och börjar lyssna på mig istället för att leva i sin egna lilla värld.
 
I första galoppen sprang han rätt mycket, sedan lugnade han sig rätt mycket, men han sprang fortfarande en hel del. Till sluts blev han lugn och avslappnad och vi kunde ta några språng. När vi tagit några språng blev han spänd igen, antagligen på grund av att trötthetskänslan infann sig. Men efter yttligare några gånger över hindret gick det åter lugnt.
I morgon blir det träning med honom igen, då kl halv 9(!). Vilken vettig människa är vaken då på Annandagjul? Återstår att se helt enkelt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0