Det blev inte riktigt som planerat...

Först var tanken att hästarna skulle vilat idag på grund av att vi inte orkade köra till ridhuset. Vintertid när det inte går att rida hemma är det lite sådär alltid.

Men så insåg jag att det faktiskt gick att rida ute i snön på åkern, där var perfekt underlag. Så alla hästarna blev ridna där. Jag tänkte passa på att se till att där blev kort på hästarna. När vi gick ut var där lite batteri på kameran helt ok. Sen när vi kom ut och skulle ta första kortet tog batteriet slut tyvärr. Jätte tråkigt jag hade velat ha kort på dem, men där kommer en dag i morgon också! Hoppas jag kan rida där då med.

Cola var stallets duracellkanin som vanligt. Hon är rätt rolig det bara säger pang så är hon uppe i luften, hon tyckte det var riktigt riktigt roligt att gå där och hon njöt verkligen i takt med hennes bockningar och bussprång. I slutet när jag travade av henne var hon riktigt riktigt fin och hade en helt fantastisk trav.

Dem andra två busade också lite, men inget i klass med Cola. Det roliga med Cola är att man kan inte låta hennes springa sig tröt, ju mer hon springer desto fortare springer hon. Ska man göra henne trött måste man trötta ut henne mentalt.

Bild från förra året

Kommentarer
Postat av: Nozlihn

ibland är naturen ens bästa vän... och ibland inte ;)

2012-02-14 @ 00:06:55
URL: http://JNoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0