Engagerad? Eller inte?

”Att vara engagerad innebär att man bryr sig om någonting och vill någonting”.

Med andra ord innebär det att vara engagerad att man är målinriktad och bryr sig om saker och ting. Man kan fundera över sin egen situation

Är jag engagerad med mina hästar? Det jag vill och bryr mig om är att mina hästar mår bra, alla dagar, alltid. Med ridningen vill jag uppleva en speciell känsla som jag strävar efter när jag hoppar av hästen. Den kan vara till exempel att hästen är lösgjord eller att den inte är rädd för den där vattenmattan.

Jag är faktiskt i övrigt rätt dålig på att ha en klar plan för vad jag ska göra just de här ridpasset. Det är en dålig ovana jag har, jag tar allting lite mer som det kommer. Det är både på gott och ont.

Det är också väldigt viktigt att man har ett engagerat team kring sig, min mamma engagerar sig väldigt mycket med mina hästar och mitt tränande och tävlande. Min tränare engagerar sig också anser jag, hjälper mig på träningar, tävlingar och tittar ser en hel del av mina tävlingsrundor samt att det är väldigt bra att kunna diskutera vägar på tävlingar, få tips vad jag ska tänka på inne på banan och sedan få feedback efter jag hoppat.
På tal om att ha viljan till att göra något kan jag passa på att skriva mitt kortsiktiga mål med Cola. Det är att ha kvalat till 1,30 ( 2 nollor i grund och omhoppning) innan utomhussäsongen drar igång. Ett realistiskt mål tycker jag, trots att vi bara har startat två 1,20. Men det har vi istället gjort med bra resultat.

Cola efter söndagens tävling. Är man duktig får man leva därefter, eller hur Cola? Är man hungrig kan man lika bra passa på att ta det själv! Så vad passar bättre än att äta direkt ur säcken.


Kommentarer
Postat av: JNoz ridsport

åhh vilken fin bild!! :D

2012-02-24 @ 01:08:06
URL: http://JNoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0