Gårdagens Tävling

Igår var som sagt jag och Cola och tävlade, jag han tyvärr inte uppdatera då för att jag hade massor andra saker att göra, som vanligt.

Reg 1,10 - 8 fel
I denna klassen kändes Cola framtung och för dragig, det blev lite dragkamp mellan hinderna tycker jag. Två bommar trillade, det ena tyckte jag var ordentligt onödigt från Colas håll. Man ska inte skylla på hästarna, men Cola har en attityd att kunna vara väldigt väldigt nonchalant och inte bry sig om hinderna. I övrigt var rundan ganska bra, den såg nog bättre ut än vad det kändes kom vi fram till.

Mamma arrangerade filmare till denna klassen, ni får se två bilder från filmen, jag tror inte att internet här är så snabbt så det går att ladda upp den härifrån men man vet aldrig kan testa senare.



Reg 1,20 (vår andra tillsammans) - 0+8 fel
Cola var regällt ofokucerad på framhoppningen och det sista jag gjorde där innan vi gick in på banan var att hon totalt inte brydde sig om räcket och rev det ganska regällt. Jag valde att inte hoppa mer efter det, för jag vet om att Cola inte stannar pga sånt.

Cola överhoppade sig regällt på ettan och tvåan. Sedan hoppade hon riktigt fint runt hela banan tills vi kom till omhoppningen där fick vi ett väldigt onödigt nerslag, och sen fick ryttaren en chock över att vi verkligen kommit till omhoppning så då blev där yttligare ett nerslag. Jag tar helt på mig nerslagen själv där. Cola hoppade fantastiskt där, hon har aldrig hoppat en omhoppning innan också gör vi det i vår andra 1,20. Det var en relativt lång bana med 13 hinder och 15 språng.

Riktigt nöjd med Cola efter gårdagen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0