Kritik

”Kritik är ett sätt att förbättra saker och ting genom att avlägsna och rätta till briser. Det handlar om att förbättra någonting och förutsätter därför tron på förbättring. I kritiken innefattas även av självkritiken det vill säga strävan efter att utveckla det egna jaget genom att rätta till de egna bristerna”

Hur tar ni kritik?

Själv tar jag kritik på olika sätt, det beror helt på vem som kommer med kritiken. Medan jag är väldigt självkritisk och kan tycka ett en tävlingsrunda är dålig trots att många säger att den inte är det. Jag är också väldigt självkritisk och "skäms" ganska ofta när jag tittar på kort och filmer när jag rider. Det är egentligen rätt hemskt, men och andra sidan ser man väldigt många brister på så sätt och man funderar verkligen varför gjorde jag så, varför hände just det....

Kritik från andra beror helt på vem det är som säger kritiken och på vilket humör jag är på. När det gäller kritik från mamma gör jag oftast som hon säger, men ibland blir hon väldigt tjatig och då blir jag arg på henne och skäller på henne. Fast oftast tänker jag igenom det mamma säger ändå efteråt och funderar på om det hade blivit bättre om jag hade gjort som hon sa ändå...

Kritik från andra utomstående, människor som jag vet bara kritiserar precis allt jag gör totalt ignorerar jag. Från andra människor brukar jag tänka på det dem sa och fundera ut om det verkar logiskt eller inte.

Kritik från tränare, det beror också helt på vem som är tränare. På träningar gör man alltid 99% för att göra så bra ifrån sig som möjligt och försöka göra som tränaren säger. Även på träningar när en tränare säger till en att göra motsatt vad man själv anser, gör jag ändå vad tränaren säger. Testar helt enkelt och ser om det blir bättre eller sämre, blir det sämre ignorerar jag det i framtiden. Detta händer dock mest när man rider på gästträningar och inte för den tränaren man brukar rida för.


Kommentarer
Postat av: JNoz ridsport

Håller med dig!



Själv när någon ger mig kritik måste det vara från en person som KAN ge mig kritik, annars blir ja sur x)

2012-02-24 @ 23:40:04
URL: http://JNoz.blogspot.com
Postat av: Team Nyrk!

Hello, riktigt fin blogg har du! :)

Kom in till oss, kanske bloglovin byte? :)

kram!

2012-02-26 @ 18:47:11
URL: http://teamnyrk.blogg.se/
Postat av: Moa Kauppila

fin blogg! följa varandra via bloglovin?

2012-02-26 @ 22:20:06
URL: http://moakauppila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0