Presentation Colette KJ "Cola"

Colette KJ eller Cola som vi kallar henne är ett sto född 2005. 7 år i år är hon. Cola är efter Cuper- Camaro M. Jag köpte henne som 5-åring på sommaren.

När jag köpte Cola hade hon gått en 1,20 med 12 fel eller mer. Men efter jag köpt henne tog vi det lugnt och hoppa låga klasser. Cola är en häst jag tror ganska mycket på för framtiden. Cola är väldigt stark och har sin egen vilja, så jag haft väldigt svårt att reglera henne, det är inte alltig gas och broms funkar än. Cola är lite halv vild ibland också. På utomhus tävlingar har jag haft svårast att reglera henne. Men det går bättre och bättre. Med Cola är det lätt att man antingen rider för fort eller för långsamt...

Cola hoppar nästan allt man styr på, på så sätt är hon fantastisk. Men på samma gång kan hon inte ha någon respekt för bommarna och bommarna kan flyga. Cola har blivit mycket bättre på detta, men ibland är hon oengagerad och tänker nog på väg till ett hinder varesig det är 50 cm eller 150 cm "Det löser sin nog" och ibland blir det att bommarna trillar.

Jag och Cola debuterade 1,20 nationellt i Åstorp i början på detta året och resultatet blev mycket bättre än väntat. Vår första 1,20 tillsammans slutade med ett litet retligt nerslag på näst sista hindret.

Kommentarer
Postat av: Jennifer

så himla fin :)

2012-02-06 @ 16:02:42
URL: http://JNoz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0