Presentation- Nefertari "Tari"

Nefertari eller Tari som hon till vardags kallas är ett sto född 2003, hon är alltså 9 år i år. Hon är e. Chapman- Ceylon. Jag har ägt Tari sedan hon var tre år, då var hon även dräktig och som 4-åring fick hon ett föl efter Okeanos, som tillföll Taris uppfödare. Så fölet har aldrig varit mitt.

När jag köpte Tari var hon precis inriden, hon hade tyvärr gått över med ryttare så ryttaren skadade sig. När Tari var liten stegrade hon sig väldigt mycket och väldigt högt. Det var ett stort problem och jag har tagit mycket hjälp med henne. När hon inte stegrade sig så började hon istället att inte gå fram för skänken och bara stod och sparkade mot den. Tari har alltså varit en mycket bestämd dam, det är hon fortfarande fast under mer kontrollerade former.

Som 5 åring debuterade Tari 0,90 och 1m med nollor. När Tari var 6 år hade vi siktet inställt på att hon skulle gå Breeders, hon nollade en 1,20 innan en infektion ställde till det och vi var för sent ute. Hösten när Tari var 6 år blev hon opererad på inte mindre än 7 (!) ställen för inkar, och peppar peppar ta i trä dem har inte kommit tillbaka. Den största inken hade hon på bogen och den var säkert 7x7 cm och infekterad, så Palle Brink på Jägers ville ta inkarna så fort som möjligt.

Tari tävlas just nu upp tom 1,20.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0