Presentation Pralin

Pralin är ett sto född 2002, min älsta häst i stallet, hon är 10 år i år. Efter Pascal- Belini.

Pralin är den enda storhästen som jag har ägt som jag inte köpte som unghäst, jag har haft två storhästar innan Tari och Cola. Pralin köpte jag i januari förra året, som "projekthäst".

Anledningen till att jag köpte Pralin som projekthäst var att hon har mycket egen vilja och har fått göra lite för mycket som hon vill hos sin tidigare ägare. Med mig har hon testar lite olika taktiker, stegra är en, skena, hoppa, bocka och göra diverse olika konster. Pralin är alltid värst på hemmaplan, på träningar och tävlingar på andra ställen är hon mycket snällare än hemma. En anledning till detta är att hon fått göra vad hon vill på hemmaplan.

Pralin har endast tävlat i hoppning två gånger när jag köpte henne. Nu har hon nollat ett flertal 90 och blivit placerad i tre 1m klasser.


Kommentarer
Postat av: FRIDA ELMLUND

SV; Tack :D Får bara hoppas att det håller i sig också :)

2012-02-07 @ 21:55:40
URL: http://fridaelmlund.blogg.se/
Postat av: cathie

Kul och läsa :)

2012-02-09 @ 12:33:51
URL: http://cathie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0