Presentation

Några nya läsare ville ha en presentation, så jag tänkte att nu presenterar jag mig, så presenterar jag hästarna mer ingående inom kort.

Jag heter Matilda, är 20 år (blir 21 i april). Jag bor på en avstyckad gård i Skåne. Vi har eget stall hemma med 5 boxar och hagar till hästarna samt en belyst uteridbana. Jag tränar och tävlar mina hästar i hoppning. Just nu tävlar jag tom 1,20 med både Cola och Tari. Anledningen till att jag inte tävlar högre än så länge är att jag har utbildat både Cola och Tari själv. Pralin har jag däremot köpt in som problemhäst. Då jag altid har gillat att hålla på med problemhästar/unghästar då det är en utmaning för mig. Nästan alla hästar jag har varit har köpts in som unghästar! Detta gäller även ponnysar.

Jag har hållt på med hästar sedan jag var jätte liten. Anledningen är att mamma hade halvblodsuppfödning här hemma på gården när jag föddes och på så sätt blev jag intresserad av allt vad hästar innebär. Jag fick min första ponny när jag var 4 år gammal, sedan dess har det rullat på med hästar. Både med framgångar och motgångar. Första motgången stötte jag på när jag var blott 6 år gammal, när jag och mamma hittade min första ponny död i hagen...

Jag har gått ut gymnasiet, jag gick Friskvård med specialidrott ridning (såklart). Jag har även utbildat mig till undersköterska och nu läser jag lite utbildningar på distans.

Just nu äger jag tre hästar som jag skriver här om i bloggen:
Nefertari "Tari"     f-03   e. Chapman- Ceylon 
Colette KJ "Cola"  f-05   e. Cuper- Camaro M 
Pralin                    f-02   e. Pascal- Belini


Kommentarer
Postat av: Victoria

Fin blogg! :D

2012-02-04 @ 10:15:02
URL: http://aegir.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0