Det blir inte alltid som man tänkt sig...

Jag hade planerat att rida årets första tävling i morgon och övermorgon men så blir inte fallet. Tarisen hade innan en liten infektion som man kunde se på blodprov, som var på väg bort. Men det verkar som infektionen har blivit förvärrad då hon har börjat hosta.

När jag hoppade henne förra torsdagen innan pay and jumpen så hosta hon inte en gång, men hon kändes inte som vanligt. Det kändes precis som efter första tappade hon helt orken. Sen när jag ridit färdigt vägrade hon gå nära något hinder. Så brukar hon aldrig göra.

När jag red henne någon dag senare hostade hon och vägrade gå nära hinder, jag tror att detta beror på att hon inte ville hoppa, för musklerna och orken inte fanns där helt enkelt.

Jag hoppades in i de sista på att jag fick hoppa Cola istället. Men jag har insett att det är ganska dumt att hoppa henne där. Dels så börja året med att debutera på ny höjd och med omhoppning. Det kan förstöra väldigt mycket. Sen hoppar man sent på kvällen och det blir mörkt och Cola som är fortfarande ganska ung och hittar spöken, är det inte så lämpligt.

Vi får helt enkelt inta soffläge och vänta tills Tarisen blir bättre, och det finns andra tävlingar för Cola.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0