Gårdagens/dagens tävling! (Årets första)

Igår tävlade jag Cola på hemmaklubben. Jag hade inte ridit henne sedan i måndags och när jag kom hem på fredagskvällen var jag så trött så jag bara åt och gick och la mig. På lördagsmorgonen fick jag tvätta svansen och borsta Cola ordentligt och göra igjordning alla grejer till tävlingen för att sedan åka iväg till tävlingsplatsen.

Lite overkligt att bara dagen innan befinna sig i Norrland 140 (!) mil hemifrån. Resan var inte allt för rolig alla gånger, jag han avverka tre städer, tre flygplatser mm på fredagen.

Reg 1,10 - 8 fel
Ringrostig, kan man förklara det så? På framhoppningen hoppade Cola sådär, hon såg lite lojj ut och inne på banan kom vi lite i "tomgång" till tvåan så den trillade, sedan retligt nog trillade b-hindret i kombinationen.

Jag var ganska nöjd med rundan, arg på mig själv för att jag kom i alldeles för dålig fart till 2.an och inte kom igång ordentligt. Men vi bestämde oss för att efteranmäla till 1,20 idag.

Jag och Cola har aldrig hoppat 1,20 tidigare, Cola har hoppat en 1,20 i sitt liv hos föredetta ägare med ganska många fel. Jag har aldrig hoppat nationellt tidigare heller....

Nationell 1,20 (DEBUT) - 4 fel
Framhoppningen var samma som gårdagen, inget bra. Inne på banan bestämde jag mig för att vi inte skulle riva några av dem första hinderna och jag hade bra fart på henne och hon hoppade mycket bättre idag. Dock satsade jag lite för mycket och kapade ett galoppsprång på något ställe, sen kom vi alldeles för stort in i kombinationen som stod på linje och inne i kombinationen blev det 1½ galoppsprång istället för två och då trillade B-hindret. Som dessutom var näst sista hindret i grunden. Annars var hon super fin!


Tyvärr blev det varken film eller bild, tävlingen var alldeles för oplanerad för min del.

Bild från början av veckan på buse Cola

Kommentarer
Postat av: Tania Aalto

Missa inte min bloggtävling ”Rösta och vinn”!

http://stensholmen.wordpress.com/2012/01/21/vad-ar-snyggast/

2012-01-25 @ 00:45:09
URL: http://stensholmen.wordpress.com
Postat av: Lisa

jättefin blogg, fina hästar! :) Mvh L

2012-01-27 @ 02:00:24
URL: http://ettanc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0