Dagens träning

Idag har jag gjort något jag inte kommer ihåg att jag gjort tidigare. Nämligen hoppat bana på gräs UTAN broddar och det hade regnat regällt på kvällen innan.
 
Jag red i alla fall fram på grusen och det var mycket galopp, Cola var rätt vild så därför blev det så. Sedan hoppade jag fram några jätte låga språng, det gick jätte fint.
 
Sen gick vi ut på gräsbanan istället och där hoppade jag banan första gången på cirka 60-70 cm. Kändes väldigt lågt dock, men i och med jag inte hade några broddar och det var ett tag sedan Cola hoppade tränade vi på att hålla samma tempo runt hela banan.
 
Sedan hoppade jag banan lite större en gång, den låg nog på cirka 1 meter då och då var det samma sak, rida lugnt och prydligt för att Cola inte skulle halka och det gick bra även det. Det sades att det var nog bra att jag red utan broddar för då fick jag verkligen koncentrera mig hela tiden på att Cola inte skulle dra iväg.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0