Dagens träning

Idag var det åter dags för träning, blev en markarbetesträning i Åstorp med Cola. 
 
Cola var pigg idag med, inte lika stark och busig som hon var igår ute på vallen när vi galopptränade lite.
 
Träningen innehöll mycket flytta för skänklen, galopp från skritt, ökningar/minskningar/avsaktningar. Sedan tränade jag mycket på att ha Cola rak och att hon verkligen ska gå rakt fram och inte flyta ut med ytterbogen. Ryggningar tränade vi också på det gick sådär, Cola är ibland ganska kinkig med ryggningar och vill inte riktigt göra som jag vill...
 
Jag red även lite mer än halva tiden utan stigbyglar (vilket känns i ben och mage just nu), riktigt nyttigt att rida ordentligt utan stigbyglar. Ska man göra det hemma så blir man oftast aldeles för lat och tycker att cirka 5 min räcker aldeles utmärkt, även om man borde rida cirka 15 min utan stigbyglar varje dag.
 
Men Cola var duktig idag, vi tränar mycket på att Cola ska få in bakbenen under sig och använda dem mer.
 
Cola ska ridas i morgon, kanske på vallen. Sen vila lördag & söndag, för att om det går gå på vallen på måndag igen, men det återstår att se om planeringen funkar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0