Igår Hästveda marknad

Jag försökte igår göra ett inlägg med appen om Hästveda marknad, men det misslyckades hela dagen och sedan hade på kvällen inte tid att sätta mig vid datorn.
 
Jag och mamma åkte i alla fall till Hästveda marknad. Det är en marknad där som finns allt från vanliga marknadsstånd till djur. Där var höns, kaniner, marsvin och en mängd andra smådjur. På marknaden fanns även cirka 15 hästar. Där var minst en häst som blev såld.
Så här kan det se ut när människor och hästar möts på en marknad.
En jätte söt liten ponny och en åsna sidan om.
Även inte så gamla hästar fanns på plats, där var två föl, ett var detta.
Det andra fölet var detta som var helt underbart. Det pratades mycket om man hade kunnat ha detta söta fölet med sig i sängen.. Tror dock inte att det var så lämpligt.
Åsnan som också fanns på marknaden.
Det lilla söta fölet igen.
Det fanns även större hästar på marknaden.
Det som förvånar mig mest på en sådan här marknad är att många människor har väldigt lite respekt för hästarna. Man låter barn och hundar gå nära bakom hästar, det är förvånande att det inte händer fler olyckor. Man verkar helt enkelt inte vara läskunnig och sett lappen som står ovan....
 
Där var en liten hingst på marknaden, som var periodvis ganska orolig, stegrade sig och sparkade riktigt ordentligt flertalet gånger mot dem andra hästarna. Precis efter detta hänt, går en mamma 10 cm bakom hingsten med sin barnvagn. Man undrar hur mamman i denna situvationen resonerade? Är det oförstånd eller man inte är rädd om sina barn? Många olika tankeställare. Enligt mig borde det vara förbjudet att gå nära bakom hästarna. Nästan alla gick med avstånd kortare än en meter bakom hästarna, vilket jag tycker att är fruktansvärt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0