Sommarväder

Dem senaste dagarna har det varit riktigt fint väder utomhus, jag har därför mest varit ute och fixat en massa saker samtidigt som jag varvat tiden med att jobba.
 
Jag har hunnit med att tvätta några täcken, tvättade ett i förrgår, ett igår och ett idag.
Jag är dock rätt primitiv och först lägger täckena i blött och sedan efter ett par timmar skurar jag dem med en borste noga och sedan sköljer jag dem ett antal gånger i en stor balja och sen hänger jag upp täcker och spolar av det än gång hängandes. Det är så täckestvätten går till hemma hos mig på utetäcke och stalltäcke. Dem blir ganska rena, men jag hade önskat mig en täckestvättmaskin.
 
Hästarna har gått bra den senaste tiden. Jag bytade bett på Tari för någon dag sedan, så nu har hon gått tre dagar på bettet med kopparrullar. Sedan jag bytade bett på henne går hon riktigt riktigt fint och är riktigt lydig och har börjat jobba ordentligt. Tari har tidigare mest bara gått på halvfart, men nu är behandlingen avslutad (mot hosta/bronkit) och hon har blivit riden hela tiden, så nu ska hon bara arbetas och få bort lite av magen innan hon kan börja följa med och hoppträna igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0