Vilodag

Vilodag eller vilodag? Det kan diskuterass, hästarna vilade i alla fall idag, men jag gjorde annat.
 
Igår red jag Cola på vallen, hon var mycket lydigare i galoppen efter träningen som var dagen innan. Hon kunde minska riktigt ordentligt ute på vallen. Så jag gjorde några ökningar och minskningar i galoppen och sedan lät jag henne galoppera så fort hon ville (riktigt fort) ner till ån. Där travade jag upp och ner för backen ett par gånger. Sedan skrittade jag av henne. När jag var typ vid stallet och skulle skritta en runda till ville Cola inte skritta mer, hon bara vägrade, men tillsist fick hon skrittat en runda till.
 
Tarisen skrittade och travade och galopperade väldigt lite. Det var mest skritt. Tari lyckades ju sist jag var ute på vallen i veckan dra av en framsko och få ett balltramp på ett bakben. Dagen efter kom hovslagaren och slog på skon och då tyckte vi att hon såg något kort ut i steget, så hon vilade den dagen och sen igår så skrittade hon mest på vallen men gick ändå i alla gångarter.
 
Idag och i morgon är det vila som gäller för hästarna. Dels för att Tari var lite sådär och dels för att där inte är några tävlingar på ett tag och Cola skulle försöka vila nästa vecka, hur de nu ska gå? Hon får i alla fall vila idag och i morgon för jag hinner inte rida dem pga jobb.
Cola ser dock lite (mycket) rolig ut på bilden då bakdelen ser mycket högre ut än framdelen, men så kan det se ut när man rider i backar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0