Dagens tävling i Åstorp

Idag tävlade jag och Cola i Åstorp.
 
Om man tittar på resultaten var det kanske inte det mest lysande, men jag tyckte att det gick ganska bra ändå.
 
1,10- 12 fel
Cola lurar mig lite ibland med tempo och rytmen och blir väldigt stark och dragig tycker jag. Därför fick jag inte så jätte bra fart på henne då jag tycker att hon går lagom fort när hon inte gör det. Hon rev i alla fall 3 hinder, dem två var samma sväng och stod lite sidan om varandra, där flöt hon ut aldeles för mycket och rev dem därför. Sen de andra vi rev var på en linje, där var hon inte riktigt rak och kom lite för nära.
 
1,20- 10 fel
Inför denna klassen såg jag till att jag fick hjälp av min tränare på framhoppningen, det gick bättre och jag fick även lite mer instruktioner om hur jag skulle rida inne på banan. Jag skulle ha mer ben och samtidigt samla upp henne mer och sen när jag svängde åt vänster skulle jag svänga senare och rida mer rakt på och använda mer ytterhjälper.
 
Inne på banan hoppar hon mycket bättre i denna klassen, tyvärr river vi samma hinder som i förra klassen. Att man inte lär sig av sina misstag? Men jag lär göra det nu i alla fall. Sen till näst sista hindret kommer hon mitt emellan ett avstånd och jag tycker att hon kan hoppa av lite tidigt, men Cola var inte riktigt med på det så vi river hindret rätt mycket och får en bom framför oss, jag tappar stigbyglarna och allt, men jag styr vidare till sista hindret och hoppar det utan stigbyglar, det var dessvärre svårare att stanna efter sista hindret. Jag red utanför allting och den var en A:0 och många fick tidsfel så jag lyckades få två.
 
Det kändes i alla fall skönt att få hjälp på framhoppningen till 1,20 och att få veta av min tränare vad som hänt inne på bannan precis efteråt så att man kan göra det bättre till nästa gång!
 
Arkivbild från en hoppträning i Åstorp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0