Dagens tävling

Idag var vi i Halmstad och tävlade med Cola.

Hoppade bara en klass det var en regional 1,15. Framridningen var i ett ridhus, så när alla hästarna kom ut (startade tidigt) på framhoppningen fick rätt många hästar frispel. Efter ett tag var där två som var riktigt riktigt vilda som krockade och hade sig och jag hamnar också mitt i krocken och håller på att bli träffad det var riktigt riktigt nära.

Jag valde att bara hoppa lite lågt i början när dem var där. Sedan gick jag snabbt banan och hoppade upp på Cola, där var fortfarande en hel del vilda hästar. Dem som var vildast startade innan mig men jag hade start nr 3. Men när dem gått in på banan dröjde jag lite med att gå in där och hoppade räcket en gång på rätt höjd.

Hade däremot inte bästa känslan och framridningen men Cola hoppade riktigt fint på dem första hinderna. Tyvärr trillade hinder nummer 8, retligt.



När Cola kom hem från tävlingen fick hon gå ut i en liten hage med nästan gräs till magen. Det får hon bara när hon varit duktig (eller snarare är lite trött, så hon inte gör några försök att hoppa över staketet. Staketen i Colas hage måste nämligen ligga på 1,80 för att hon ska bli innanför).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0