Hänt i veckan

I tisdags tränade jag Cola i Åstorp. Det blev ett markarbetespass, med mycket inslag av det som hade hänt i helgen. Det vill säga att Cola trycker ut yttebogen och blir svår att svänga. Så träningen gick mycket ut på att Cola skulle lyssna för min yttre skänkel i båda varven och att hon skulle gå att svänga för den yttre skänklen.
 
I onsdags var vi på djursjukhuset med Tarisen igen, hon var mycket bättre men fortfarande inte helt bra i sina luftvägar, men vi beslutade ändå att trappa ner på kortisonen för hennes del. Samt att hon ska sättas igång ordentligt nu, så får vi se vad som händer.
 
I dag hade jag tänkt att rida Cola och tömköra/longera Tarisen. Mina tömkörningspass brukar bli typ longering fast med tömmar istället, vi får se hur det blir. Jag vill i alla fall försöka få Tari lite mjukare och lydigare.
Foto: Isabelle Premfors
 
Sist Tarisen tävlade i Ängelholm när hon inte var riktigt kry, Tari har inte varit frisk sedan förra året, hon började bli sjuk i december, sen hoppade hon denna tävlingen i Mars och vi konstaterade att hon inte var riktigt frisk ändå. Men nu får vi hoppas att det ger sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0