Dagens ridning

Idag på förmiddagen kom vår snälla hovslagare och fixade på en sko på Colas framhov. Perfekt.

I eftermiddags/kväll red jag alla tre hästarna. Började med Cola, hon ska mest bara gå lugnt och vara lugn och inte få några utbrott. Och jag ska sitta på henne, inte flyga av (Nej, de har bara hänt en gång).

Tarisen var nästa ut, hennes fokus är mest att få henne lydig och mjuk och massa mjukgörande skänkelvikningar och öppna/sluta. Det är viktigast för hennes del och gå runt innerskänkeln speciellt i vänstervarvet där hon har det jobbigast. Det var detta vi övade på idag.

Pralin ska lyssna på mina hjälper, detta gäller alla. Början på ridpassen är det alltid lite tjurigt. Men ju längre hon får gå ju bättre går det. Hon gick faktiskt riktigt fint när jag avslutade idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0