Dagens träning

Jag hade lovat att jag skulle köra till nästa träning med Tari och det var idag då. Men det var bara det att min tränare tyckte det passade bättre att hon kom hit och höll träningen här istället för att vi körde till Åstorp och tränade där. Så jag slapp helt enkelt köra till träningen. Jag gjorde dessutom en bra deal med pappa jag sa att om han harvade banan innan en viss tid så körde jag till träningen helt själv, han tyckte Wow och blev glad tills mamma berättade detaljerna aja.

Så det var hemma träning idag med Tarisen, detta innebar mycket markarbete och nästan ingen hoppning. Tarisen är ju lite som hon är och hon gillar att öka på ett vist ställe här hemma osv. Men träningen gick jätte bra. Jag fick tänka mycket på att jag skulle ha henne verkligen rak och styra mest med benen så hon inte går och går lite snett åt något håll. Jag har inte riktigt tänkt på att Tari ljuger och inte går riktigt rakt alltid, jag måste verkligen tänka på det hela tiden.

Hoppade travade över några bommar, detta gick bra, men Tari fick inte smyg öka på vägen ner. Sedan hoppade jag lite "fristående" hinder på låg höjd och även detta gick riktigt bra och Tari busade lite.


Jag konstaterade att det var väldigt smidigt att träna hemma. När klockan var 20 över fick jag en väldig fart för jag kom på att det bara var 10 min till jag skulle träna och jag brukar alltid ha mina hästar framskrittade innan träningen börjar. Men jag han göra igjordning Tari och hoppa upp på henne och skritta några varv innan min tränare kom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0