Måndagens träning

I måndags var vi iväg och tränade med Cola igen.

Hoppade ett kryss på en volt till framridning, skulle tänka på att hon i ena varvet inte flyter ut så mycket utan använda ytter tygel och ytter skänkel. Sen hoppade jag två hinder på en lång båge. Första gången jag skulle hoppa första hindret var Cola totalt ointresserad av hindret och kommer på ett galoppsprång innan hindret hoppsan skulle jag hoppa? Jag hoppar av nu, håll i dig matte. Hon hoppade jätte långt ifrån, klarade dock hindret. Gjorde om det och då var hon mycket mer med mig.

Cola lurar mig ibland och är inte alls fokuserad på att hon ska hoppa och då kan det bli sådana missförstånd. På tävling händer det oftast på första hindret, på träning händer det i början när jag börjar hoppa helt enkelt.

Invigde förresten den nya hjälmen dessutom! Tror dock att jag till en början bara ska ha den på tävling, den andra svarta GPA ton in ton på träning och Titaniumen hemma!

Cola har verkligen utvecklats massor på senaste tiden, det gillar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0