HFRK veckan

I fredags förra veckan började tävlingsveckan i HFRK, jag var givetvis på plats.
 
Jag hoppade Cola 1,10, där fick vi 12 fel. Inget lysande reslutat, allt gick jätte bra tills kombinationen hinder nummer 5, där trillar hela den och ett hinder till. Precis som när bommarna börjar trilla så trillar det mer och mer.
 
I 1,20 så ryckte vi upp oss ordentligt och hade ett retligt pet på en oxer, jag blev inte riktigt klar i tid och hade inte tillräckligt med galopp genom svängen, annars en nästintill klockren runda.
 
I Söndags hoppade vi en nationell 1,20. Cola hoppade jätte fint inne på banan, nollade grunden, perfekt. I omhoppningen fick vi ett retligt pet på A-hindret i kombinatinen. Min tränare sa efteråt till mig hade du inte tagit den där "turistvägen" till de där hindret hade du aldrig rivit. Jag tyckte det lät rätt roligt.
 
Igår (onsdag) hoppade vi en regional 1,20. Framhoppningen var kaos, mer än vanligt (framhoppning HFRK brukar alltid av någon oförklarlig anledning alltid vara hemsk, igår var den riktigt gräslig). Folk stod stilla framför, bakom och bredvid hinderna så det var nästintill omöjligt att få till en bra framhoppning, vilket gjorde att vi rev en del på framhoppningen pga att jag var tvungen och ta i Cola för sent och fick ingen galopp, gick helt enkelt på tomgång.
 
Inne på banan var Cola väldigt stressad och springig, ville mest få det överstökat kändes det som. Gick i alla fall jätte bra på ettan och tvåan. På trean som var en kombination tog jag för sent i henne så den trillade, sen gjorde jag samma misstag och hade för dålig galopp så två hinder trillade till och jag kom lite galet till ett hinder så jag lade en volt och fick ett tidsfel på det =17. Tyckte att när jag redan hade mer än 4 fel så kunde jag försöka få till en skolrunda istället och få ett bra slut på banan istället.
Vår gräsmatta, här gillar Cola att hänga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0