Curre hoppträning

Igår bestämde vi oss för att ta med Curre på hoppträning i Åstorp för första gången, det visade sig vara ett ganska lyckat beslut.
 
Curre är jätte snäll att lasta och hantera i precis allting, jag tar av honom grimman i stallgången, hänger grimman på sin plats, under tiden står han fastvuxen i marken och väntar på att jag ska ta på honom åka iväg grimman, vilken 5-åring gör detta?  Han är i alla fall super snäll på marken.
 
Sen kom vi till Åstorp, lastade av gick något varv i ridhuset innan jag hoppade upp. Sen började träningen. Träningen gick ut på att få Curre mer engagerad så han inte gick och lullade i sitt egna tempo och blev lite mer aktiv med sina bakben. I galoppen var det mycket utåtställning och svänga för ytterskänkel för att få honom att hålla galoppen, då han annars gärna slår över speciellt i ena varvet (vänster) till en evig korsgalopp.
 
Hoppade några små hinder, det gick riktigt bra. När han hoppat några gånger, märkte man på honom att det blev en helt annan fart på honom, han fick lite mer bjudning.
Blir en longeringsbild som är tagen andra dagen Curre var min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0