Gårdagens tävling HFRK

 
Igår var jag och tävlade inne i Helsingborg på deras reg/nat meeting. Anledningen till att jag bara hoppade söndagen var enkel, jag glömde anmäla innan där blev för många starter på lördagen. Sånt som händer, sånt som man förhoppningsvis inte gör om. Men hoppa en 1,15 där var precis lagom sätt att börja innomhussäsongen ordentligt på.
 
Vi hoppade i alla fall en 1,15, framridningen var under all kritik, var var framridningen? under cirka 2 dm vatten. Men men, det löste sig super i alla fall. Framhoppningen var som HFRK:s vanliga sätt, i ryttarmedelandet stod att där skulle vara max 9 st, hur många var där? 12. Så det var väldigt rörigt emellanåt.
 
Det gick i alla fall inget vidare på framhoppningen, det blir lätt så när vi blir stressade. Sen inne på banan hoppade hon super fint, fram till näst sista hindret i grunden, Där jag gör det jag inte ska göra, jag bromsar, bromsa i en sväng? Svängen bromsar ju i sig själv när den är så pass snäv som den är... Givetvis trillade bommen pga detta misstaget från min sida. Men jag är nöjd med resultatet i alla fall, första innetävlingen och sist i HFRK i somras gick det inte så lysande heller...
Arkivbild, måste få mamma att börja filma på tävlingar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0