Dagens träning

Idag tränade jag Cola, första inneträningen för säsongen. Känns väldigt litet att komma in i ett ridhus efter en lång utomhus säsong när vi dessutom nästan bara hoppat ute, vecka 7 tog innetävlingarna för vårsäsongen slut för vår del på grund av att Cola lyckades rulla fast och skarka igenom stallinredningen och skadade sig.
 
Åter till träningen. Idag verkade det som Cola hade träningsverk efter måndagens pass. Jag flyttade henne mycket för skänkeln och ryggade en hel del som gick mycket bättre än vad det brukar göra= perfekt!.
 
Sen hoppade jag lite, inte nog med att det är tillräckligt tight att hoppa inomhus, nej, då börjar man med att hoppa hinderna på tvären i ridhuset istället (ridhuset är 27 meter på bredden). Det gick faktiskt riktigt bra, det gällde att vara med och svänga och ha klart för sig vilken väg man skulle efter hindret.
 
Som om det inte vore nog, då sätter man en kombination på tvären också, vilket gjorde att man fick rida en ordentligt snäv sväng för att vända mot kombinationen och sen han man med max 2 galoppsprång ibland bara ett innan det var dags att hoppa. Det gick även det riktigt bra, på B-hindret lutade jag mig lite framåt en gång så den trillade men annars hoppade Cola fint.
Cola i Tingsryd. Foto: Jenny Rosenquist.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0