Tävling Tävling Tävling

Igår var jag och tävlade i Åstorp.
Cola hoppade en 1,20 (hoppade och hoppade). Det var faktiskt så här att Cola halkade ordentligt till tvåan så jag var tvungen att lägga en volt, fortsatte och hoppade 2.an och 3.an, sen valde jag att rida sidan om och bli utesluten. Cola stannade absolut inte utan jag valde att göra så på grund av att Cola halkade.
 
Sen efter jag hoppat färdigt Cola, stallade vi in Cola i stallet på anläggningen, så hon sov där i natt. Sen stälde vi oss på banan och hjälpte till till klockan halv 8 från typ 1 eller något.
 
Idag började tävlingarna kl 8 och jag startade första klassen! Tidigt värre, då med Tarisen som vi åkte dit med. Hon ville tyvärr inte hoppa mer än 3 hinder riktigt istadig, vi ska ta reda på anledningen.
 
Cola hoppade 1,20. Riktigt super fin var hon på framhoppningen hoppade hur bra som helst. Inne på banan klantar jag mig på 1,an, Cola räddar mig men tyvärr blir distansen till tvåan fel pga det och den trillar. Sen trillade sista hindret med. Men annars var hon huur fin som helst...
 
Sen efter det har jag ståt 9 (!) timmar på banan. Tävlingarna slutade kl 9 på kvällen, då fick man flytta in tävlingarna pga mörkret. Så tävlingarna pågick i mer än 12 timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0