Dagen i stora drag

Idag började dagen med en jätte tidig träning (halv 9), jag är inte jätte morgonpigg och vi har en bit att köra till träningen (cirka 30 min). Så det gäller att gå upp tidigt helt enkelt.
 
Curre blev i alla fall tränad, han går bättre och bättre. Jag får mer och mer kontroll på honom, jag har rätt mycket kontroll över honom under framridningen, idag korsade han inte en enda gång i galoppen som han alltid gör under framridningen, väldigt positivt. Men när vi börjar hoppa då börjar han dra iväg med och korsa en del. Men till sluts fick vi några språng där han lyssnade på mig.
 
Därefter åkte vi direkt till Vantinge med Cola, trimmade henne där. Gick jätte fint i slutet, mycket övergångar, skänkelvikningar och ryggningar. Ryggningarna går fortfarande väldigt väldigt motigt ibland inte alls, vi jobbar vidare på de.
 
När vi var på väg hem från Vantinge ringer hovslagaren, han var tidig. Alla hästarna blev nyskoda och blev fina i hovarna.
 
När hovis var färdig fick jag för mig att klippa Tarisen, sagt och gjort, jag gick ut och gjorde det, passade på att klippa hennes man också den var väldigt väldigt lång. Så nu ser Tarisen också ut som en riktig häst igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0