Dressyrträning

Idag tränade jag och Tari dressyr för Ditte Egholm Hebsgaard. Jag har gjort det en gång tidigare mer om det kan ni läsa här.

Träningen idag var lite mer varierande. Tari gick mycket stadigare idag på tyglen men tappade bjudningen helt ibland.
I galoppen är hon fortfarande väldigt ostadig och inte riktigt så stark som man önskat. Men det gäller att jobba mer och mer på de, så tillsluts så kommer det.

Vi red en del på volten, sedan red vi på hela fyrkantsspåret och gjorde volter på långsidorna. Det gick väldigt bra i båda trav och galopp. Vänstervarvet gick sämst. Men ibland gick det riktigt bra där. Sen gjorde vi skänkelvikningar med och hon gick bra åt sidan tyckte Ditte men ibland så fuskade hon och hade inte baken med sig riktigt. Samt att hon gick inte i så rund form som Ditte önskat. Men trotts allt gick hon väldigt bra om man jämför med att hon innan jul inte kunde skänkelvikningar. För hon har varit jätte sen och trottsig i allting.

Ditte tyckte i alla fall att det var stor skillnad på henne. Och att jag skulle fortsätta som jag gjort. Ditte sa att jag i volterna i galloppen skulle luta mig mer bakåt, så hjälpte jag Tari att sätta sig mer på bakbenen. Samt att jag skulle släppa ner benen när jag inte använde dom, ful ovana helt enkelt.


Gammal bild måste fixa nya. Här är i alla fall en bild på Tari la specialare den brukar hon använda sig av ganska flitigt. Men på senare tid har hon klarat av två dressyrträningar utan en sådan här. Bara positivt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0