Min utrustning - stövlar

Från topp till tå brukar man säga. Sist skrev jag ett inlägg om mina hjälmar här. Därför tänkte jag att det passade bra att skriva om stövlar idag.

Börjar med Tretornen, känner ni igen dom?
Dom flesta har ett par Tretorn stövlar. Det har även jag.
Plus:
* Sköna att rida med (när man använt dom cirka ett halvår).

* Mina har varit hållbara, dock har jag vårdat dom ömt.

* Lätta att göra rent, bara spola av med trädgårdsslagen och på med lite läderolja så blir dom blanka och som nya!

* Lätta att ta på och av.

Minus:
* Det var inte kul att gå in dom, skavsår och dom var inte sköna i början, jag funderade tom på att sälja dom så illa var det.

* Dåligt uppbyggda i fötterna, men visst de spelar inte så stor roll.

* Alla har dom, men är de verkligen ett minus? haha

* Priset, är dom verkligen värda priset på då när jag köpte dom 4000?


Jag har även ett par Mouintain Horse SCS 3
Plus:
* Hyfsat lätta att rida in eller gå in.

* Stilrena

* Lätta att ta på och av (men Tretorn är strået vassare på denna punkten).

* Bekväma

Minus:
* Sömmarna släpper överallt

* Dom är enligt mig helt felkonstruerade framme vid snörningen, det trycker på fötterna och längst nere på benen. Så efter en timmes ridpass är mina fötter illröda i två timmar! Helt sjukt, men dock gör det inte ont, men jag tror inte att det är så hälsosamt, dom kan ju stoppa eller hindra blodtillförslen.



Sist men inte minst mina John Whitaker


Jag har tidigare skrivit om dom här att dom var för små i skaften, men vi har som sagt var lånat saker och håller på att göra dom större, det tar sin lilla tid.

En stövel passar nästan nu.

Kan ändå skriva lite kort om dom. Dom har en annan konstruktion där vid snörningen och den verkar inte alls klämma på samma sätt som i mina Mouintain Horse, vilket verkar positivt.

Annars kan jag inte skriva mycket mer om dom. Där var även ett väldigt bra pris på dom tycker jag om man jämför med både Tretornen och Mouintain Horse.




Kommentarer
Postat av: Sara - Gotlandsryttaren

Är jag den enda som tyckte tretornstövlarna va sköna från allra första stund? Behövde aldrig gå in nåt av mina par :P

2010-03-31 @ 11:30:59
URL: http://gotlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0