Hederspriser

I helgen tävlade jag där blev jag 9:a i 1m.

Priset jag fick var Rosett, och ett presentkort.


Att ge ett presentkort tycker jag är väldigt fint i sig. Man kan handla vad man vill för de beloppet man fick presentkortet för och det passar bra till gamla och unga samt kvinnor och män. Men det finns ju alltid en baktanke med ett presentkort, att man ska handla mer än dem pengarna. Men det är kanske inte alltid man gör detta.

Detta presentkortet var på 125 kr, helt okay tycker jag. Men affären där presentkortet gäller ligger i Eslöv. Vi hade 1½ timme till tävlingsplatsen. Är det relevant för långväga tävlande att få ett presentkort som ligger flera mil bort och det kostar mer att köra till där presentkortet gäller än vad presentkortet är värt?

Vi pratade med dom i sekretariatet och vi sa och var "fan" ligger de? Dom bara ja men dom har tält i Falsterbo. Kan man verkligen räkna med att alla som inte bor i närheten av tävlingsplatsen ska till Falsterbo? Visst Falsterbo är stort. Men de löser sig för mig för jag ska till Falsterbo, men jag tänker på de andra stackarna...

Vi känner överdommaren så vi diskuterade detta med henne. Hon tyckte också att detta var fel, skulle man ge ut presentkort borde affären ställa upp på tävlingen och sälja varor där, precis så tycker jag med.

Detta är inte första gången jag vinner ett presentkort långt hemifrån, det har faktiskt hänt upprepande gånger. Tråkigt tycker jag. Man kan lika bra ge startavgiften tillbaka då men många väljer att inte göra de.

Jag tycker inte att man ska ta allting förgivet!

Jag tycker att alla arrangörer som ger ut presentkort till tävlande att tänka på att det är mycket trevligare om butiken säljer varor på tävlingsplatsen så man får en ärlig chans att handla upp sitt presentkort.

Kommentarer
Postat av: Hanna<3

grattis :D

men det där med Present-kortet var nog inte så smart x)

2010-05-03 @ 23:35:28
URL: http://hannabresellss.blogg.se/
Postat av: Louise

Det är ju lite en vinn-vinn grejj av det hela. Tävlingen får en sponsor och butiken får förhoppningsvis några nya kunder.

2010-05-04 @ 20:21:51
URL: http://reitsport.blogg.se/
Postat av: Louise

Haha. ;) Jag skrev inlägget i torsdags, men publicerade det igår. :p

2010-05-04 @ 21:40:05
URL: http://reitsport.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0