Året var 2012

 Årsresumé från 2012
 
Januari
Jag påbörjade min livs största utmaning, plugga på Distans i Luleå. Jag flög de där 140 milen upp till Luleå helt ensam, första gången jag var norr om Stockholm. Dessutom red jag inte på en vecka innan jag och Cola gjorde debuten.
Jag och Cola gjorde vår första start i 1,20. Vi passade dessutom på att göra debuten på nationell tävling. Debuten gick riktigt bra,fick ett skit pet.
Februari
En månad jag helst vill glömma, den 25 februari hände det en mardröm. Cola rullade fast och sparkade igenom järnrören i stallet, låg och satt fast, det var omöjligt för henne att komma loss. Jag var hysterisk, det var de värsta minutrarna i mitt liv, ovisheten. Tack vare min fantastiska pappa som fick loss Cola på ett bra sätt och fick åkt till Kliniken väldigt fort där Cola blev sydd både i benet och i huvudet. Den 25 Februari 2012 var dagen då jag trode jag skulle mista Cola. Mer finns att läsa här.
Så här såg såren på benen ut EFTER vi tagit stygnen.
 
Mars
I mitten på månaden började jag rida Cola igen, underbart. Började dock med att göra en avsittning!
April
Cola fick börja träna igen.
Maj
Bild tagen på Cola denna månaden. Cola och jag fick även vår första regionala placering.
 
Juni
Var på hästauktion. Tarisen var på djursjukhuset pga sin bronkit som krånglat sedan dec -11.
Juli
Falsterbo! Sorgens månad! Den 16 tog Pralin, hästen som jag ägde,  sina sista andetag på jorden! Här finns mer att läsa om Pralin.
Augusti
Meeting Tingsryd, första gången Cola bor borta.
September
Köpte Curre (ny häst). Cola bodde i Åstorp, under deras tredagars meeting, där vi deltog+ var funktionär. Var på Charlies höst/flyttrea och gjorde av med aldeles för många tusenlappar.
Bild från provridningen på Curre.
 
Oktober
Hände inte så mycket under denna månad.
 
November
Gjorde en av mina livs resa, åkte till London i tre dagar, besökte alla severdigheter och var dessutom ute på Greenwich Park, där OS gick. Jag och Cola nollade 1,20.
Bild från London.
 
December
Besökte akuten efter en avfallning. Tränade massor, finns inte så många roliga bilder att tillgå till denna månad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0